Monday, October 8, 2012

niat dan tangungjawab

Salam...


penat mencari rezeki ni! baru sedar...sebelum ni dengar umi dengan papa mengeluh kepenatan aku macam tak ambil kisah sangat , tapi sekarang bila dah merasa sendiri tuhan je lah tahu...

dulu mintak duit ngan umi tanpa rasa bersalah , padahal bukan tak pernah tengok umi , papa bangun awal pagi , balik lewat petang cari rezeki...teruk betul aku sebagai seorang anak!

sekarang, Alhamdulillah...penat jerih aku bekerja , umi dan papa aku sempat merasa hasilnya , tak banyak mana pun..tapi adalah untuk mereka merasa...umi dengan papa tak pernah mintak pun , tapi tanggungjawab aku sebagai seorang anak , perlu aku penuhi ;)

kadang kadang aku sendiri terfikir jugak , cukup kah ape yang aku bagi...yelah keluhan ibu bapa tak seperti keluhan seorang anak..ibu bapa jenis yang tak akan tunjuk masalah yang mereka hadapi...tapi anak ni selagi ada ibu bapa semua masalah mesti akan bagitau..hmm..

seronok bila tengok seorang anak sehingga mampu kasi kereta mewah , boleh tolong ibu bapa mereka sampai dapat menunaikan umrah mahupun haji..teringin menjadi seoran anak yang baik mcam gitu...tp apalah daya...duit gaji aku yang ciput ni aku duk melabur kat shopping complex dengan beli baju mahupun handbag! teruk betul....niat bukan main lagi nak kasi itu ini pada umi dengan papa...tp tak dapat lagi sebab asyik duk penuhi kemahuan sendiri...bila nak menabung tak tahulah...-_"

adik lelaki aku yang bongsu tp gemok tu pun asyik cakap aku kedekut...sebab tak belikan ape pun untuk dia , tp untuk aku macam macam ada....sibuk jer budak tu mintak itu ini!


erm , ape pun niat untuk berikan sesuatu yang terbaik untuk umi dengan papa tu ada...tp nantilah!hehe...i.Allah! along usaha lagi ek! niat dah ada ok ape!

hmmm...rindu umi dan papa!

3 comments:

idea semulajadi said...

xpe along~ sikit2 lama2 jd bukit~ go along go!

nursyaida nasuha rosman said...

comel la pulak entri niey, >< hahaha XD

EL MARIACHI said...

niat dan tanggungjawapdan kerjaya cik mici memang mulia...

Monday, October 8, 2012

niat dan tangungjawab

Salam...


penat mencari rezeki ni! baru sedar...sebelum ni dengar umi dengan papa mengeluh kepenatan aku macam tak ambil kisah sangat , tapi sekarang bila dah merasa sendiri tuhan je lah tahu...

dulu mintak duit ngan umi tanpa rasa bersalah , padahal bukan tak pernah tengok umi , papa bangun awal pagi , balik lewat petang cari rezeki...teruk betul aku sebagai seorang anak!

sekarang, Alhamdulillah...penat jerih aku bekerja , umi dan papa aku sempat merasa hasilnya , tak banyak mana pun..tapi adalah untuk mereka merasa...umi dengan papa tak pernah mintak pun , tapi tanggungjawab aku sebagai seorang anak , perlu aku penuhi ;)

kadang kadang aku sendiri terfikir jugak , cukup kah ape yang aku bagi...yelah keluhan ibu bapa tak seperti keluhan seorang anak..ibu bapa jenis yang tak akan tunjuk masalah yang mereka hadapi...tapi anak ni selagi ada ibu bapa semua masalah mesti akan bagitau..hmm..

seronok bila tengok seorang anak sehingga mampu kasi kereta mewah , boleh tolong ibu bapa mereka sampai dapat menunaikan umrah mahupun haji..teringin menjadi seoran anak yang baik mcam gitu...tp apalah daya...duit gaji aku yang ciput ni aku duk melabur kat shopping complex dengan beli baju mahupun handbag! teruk betul....niat bukan main lagi nak kasi itu ini pada umi dengan papa...tp tak dapat lagi sebab asyik duk penuhi kemahuan sendiri...bila nak menabung tak tahulah...-_"

adik lelaki aku yang bongsu tp gemok tu pun asyik cakap aku kedekut...sebab tak belikan ape pun untuk dia , tp untuk aku macam macam ada....sibuk jer budak tu mintak itu ini!


erm , ape pun niat untuk berikan sesuatu yang terbaik untuk umi dengan papa tu ada...tp nantilah!hehe...i.Allah! along usaha lagi ek! niat dah ada ok ape!

hmmm...rindu umi dan papa!

3 comments:

idea semulajadi said...

xpe along~ sikit2 lama2 jd bukit~ go along go!

nursyaida nasuha rosman said...

comel la pulak entri niey, >< hahaha XD

EL MARIACHI said...

niat dan tanggungjawapdan kerjaya cik mici memang mulia...