Saturday, January 15, 2011

mak jah oh mak jah

salam....



bosanlah pulak nak menghabiskan weekend nih...nak balik kampung...jauh...huhu

maka dalam kebosanan nih aku tetibe teringat seorang kat nenek yang menghuni di Rumah Seri Kenangan Perlis....

masa tuh aku di semester pertama...perlis ialah tempat ke-2 aku praktikal selepas taiping....


masa praktikal kat RSK nih....aku dan group praktikal ditempatkan dibahagian penghuni wanita...bahagian lelaki kami jarang jejak r...atas sebab2 tertentu...panjang nak diexplain....


dah namanya RSK memang kebanyakannyer penghuninya yang tua2 dan uzur2 belaka....


ada 1 bahagian didalam RSK nih dijadikan port lepaking oleh penghuni2....port ni aku xberapa nak suka duk lama2 coz bau kat situ xbest! hehe
lagi 1 aku malas nak pegi sana coz malas nak bergaduh dengan org tua...

yup! memang aku selalu gaduh dengan org tua kat sini...yer (jahat budak jahat!)

yang paling aku suka cari gaduh ialah ngan mak jah....

mak jah.....
dia ni suka maen kotor!
xkena cara sikit nak meludah org lah kejenya....
memang kena duk jauh2 dari mak jah ni....kalau tak, mandi air liur la ko!
mak jah nih boleh berjalan...so,selalu gak r kena kejar ngan dia...huhu

ada 1 hari tuh budak2 group aku marah ngan dia coz makan buah mempelam yang dikutip dari tong sampah...so,kitaorng bising2 r..dan mintak dia buang buah tuh....
disebabkan bengang ngan kitaorng...dibalingnya bijik buah mempelam tu...dan yang menjadi mangsa aku! elok jer biji buah tuh kena seluar uniform aku...haish! sabar je lah....
lagi satu kitaorng nih jenis suka ajuk mak jah punya nada suara...haha...kelakar weh...


sekarang nih bila diingat balik...memang lah ada rasa bersalah coz layan org tua macam gitu....hihi

tapi dalam pada aku duk usik dia....aku ada gak jasa kat dia tau...jasa yang aku buat ialah...tiap2 hari aku akan hadiahkan dia getah...
alah getah yang selalu diguna untuk bungkus nasik tuh...getah ape ek nama dia???

ha...mak jah ni pengumpul getah tu lah....hari2 aku balik keje aku cari getah tuh untuk bagi kat dia....so,mak jah akan baik ngan aku dalam masa 5 minit
selama tempoh 5 minit nih aku boleh duduk sebelah dia dengan tenang tanpa diludah......haha..



sekarang nih..serious rindu sangat kat mak jah....
entah hidup lagi ke x org tua tu lepas aku tinggalkan RSK perlis 2 tahun lepas....
nak pegi melawat...jauh...huhu...



ape pon harapkan yang terbaik untuk mak jah....

12 comments:

khairunnisa ♥ said...

nurul try la tanya RSK tu thru fon, boleh la cakap dengan mak jah :') sedihnya baca..

alexa yussida said...

alahaii tacing la plak..nurul doakan yg terbaik utk dia oki:)

Mata Hati said...

berbuat baiklah dgn orang-orang tua. maybe mak jah alami tekanan kot waktu muda dulu, sbb tu suka meludah sana sini

black paper said...

haha,,sian mak jah,, ;D
funny entry,,

JP Nurul said...

nisa : jgn harap lah blh nak bercakap nga mak jah tuh...huhu...
xkan dilayannyer...




alexa : sentiasa doakan utk dia...

JP Nurul said...

MH : yup memang kena sentiasa berbaik...mak jah memang ada mslh psy...




black paper : tq :D

niesz said...

smpai kan slm niesz kat mak jah..ehe..

Mata Hati said...

ada masa nanti boleh pi melawat mak jah lagi.. :)

JP Nurul said...

niez : hehe..xtaulah pegi lg ke x kat sne....




MH : jauhlah nak p...tp i.Allah...

Mata Hati said...

cepat ler buat entry baru lak

mie said...

tumpang simpati dengan mak jah..
hohohooo

asybedazzle said...

ohh interesting cerita pasal makjah. kalau la ade pngalaman mcm tu. :)

Saturday, January 15, 2011

mak jah oh mak jah

salam....



bosanlah pulak nak menghabiskan weekend nih...nak balik kampung...jauh...huhu

maka dalam kebosanan nih aku tetibe teringat seorang kat nenek yang menghuni di Rumah Seri Kenangan Perlis....

masa tuh aku di semester pertama...perlis ialah tempat ke-2 aku praktikal selepas taiping....


masa praktikal kat RSK nih....aku dan group praktikal ditempatkan dibahagian penghuni wanita...bahagian lelaki kami jarang jejak r...atas sebab2 tertentu...panjang nak diexplain....


dah namanya RSK memang kebanyakannyer penghuninya yang tua2 dan uzur2 belaka....


ada 1 bahagian didalam RSK nih dijadikan port lepaking oleh penghuni2....port ni aku xberapa nak suka duk lama2 coz bau kat situ xbest! hehe
lagi 1 aku malas nak pegi sana coz malas nak bergaduh dengan org tua...

yup! memang aku selalu gaduh dengan org tua kat sini...yer (jahat budak jahat!)

yang paling aku suka cari gaduh ialah ngan mak jah....

mak jah.....
dia ni suka maen kotor!
xkena cara sikit nak meludah org lah kejenya....
memang kena duk jauh2 dari mak jah ni....kalau tak, mandi air liur la ko!
mak jah nih boleh berjalan...so,selalu gak r kena kejar ngan dia...huhu

ada 1 hari tuh budak2 group aku marah ngan dia coz makan buah mempelam yang dikutip dari tong sampah...so,kitaorng bising2 r..dan mintak dia buang buah tuh....
disebabkan bengang ngan kitaorng...dibalingnya bijik buah mempelam tu...dan yang menjadi mangsa aku! elok jer biji buah tuh kena seluar uniform aku...haish! sabar je lah....
lagi satu kitaorng nih jenis suka ajuk mak jah punya nada suara...haha...kelakar weh...


sekarang nih bila diingat balik...memang lah ada rasa bersalah coz layan org tua macam gitu....hihi

tapi dalam pada aku duk usik dia....aku ada gak jasa kat dia tau...jasa yang aku buat ialah...tiap2 hari aku akan hadiahkan dia getah...
alah getah yang selalu diguna untuk bungkus nasik tuh...getah ape ek nama dia???

ha...mak jah ni pengumpul getah tu lah....hari2 aku balik keje aku cari getah tuh untuk bagi kat dia....so,mak jah akan baik ngan aku dalam masa 5 minit
selama tempoh 5 minit nih aku boleh duduk sebelah dia dengan tenang tanpa diludah......haha..



sekarang nih..serious rindu sangat kat mak jah....
entah hidup lagi ke x org tua tu lepas aku tinggalkan RSK perlis 2 tahun lepas....
nak pegi melawat...jauh...huhu...



ape pon harapkan yang terbaik untuk mak jah....

12 comments:

khairunnisa ♥ said...

nurul try la tanya RSK tu thru fon, boleh la cakap dengan mak jah :') sedihnya baca..

alexa yussida said...

alahaii tacing la plak..nurul doakan yg terbaik utk dia oki:)

Mata Hati said...

berbuat baiklah dgn orang-orang tua. maybe mak jah alami tekanan kot waktu muda dulu, sbb tu suka meludah sana sini

black paper said...

haha,,sian mak jah,, ;D
funny entry,,

JP Nurul said...

nisa : jgn harap lah blh nak bercakap nga mak jah tuh...huhu...
xkan dilayannyer...




alexa : sentiasa doakan utk dia...

JP Nurul said...

MH : yup memang kena sentiasa berbaik...mak jah memang ada mslh psy...




black paper : tq :D

niesz said...

smpai kan slm niesz kat mak jah..ehe..

Mata Hati said...

ada masa nanti boleh pi melawat mak jah lagi.. :)

JP Nurul said...

niez : hehe..xtaulah pegi lg ke x kat sne....




MH : jauhlah nak p...tp i.Allah...

Mata Hati said...

cepat ler buat entry baru lak

mie said...

tumpang simpati dengan mak jah..
hohohooo

asybedazzle said...

ohh interesting cerita pasal makjah. kalau la ade pngalaman mcm tu. :)